1. | Omzetten | 2. | Rekenen tot 1O | |
Omzetten
van lentematen en oppervlaktematen in spelvorm. |
Ja,
je ziet het juist. Rekenen tot 10 !!!! |
|||
3. | Cirkelfiguren | 4. | Weegopdrachten | |
Kies
het aantal minuten (= 1/60ste deel van een cirkel) en laat de computer
dan lijnen trekken. Bij het programma horen opdrachten als: Met hoeveel
minuten maak je een ster met vijf punten (een 'pentagram')? Hoe maak je
figuren waarbij de lijnen niet over elkaar heen lopen? |
Op
de eieren staat hoeveel ze wegen. Leg er een paar op de weegschaal en
probeer of je de weegschaal in evenwicht krijgt. |
|||
5. | Oppervlakte | 6. | Oppervlakte | |
Je krijgt 11 verschillende vlakke figuren. Bereken de oppervlakte ervan. Je kan ook de formules nog eens bekijken. Daarna controleer je. | Bepaal telkens de oppervlakte van de rode figuur. Je kan je eigen niveau instellen en omvormen tot driehoek of rechthoek. Dit is echt voor de wiskundebollebozen. |
|||
7. | Alles telt | 8. | Huisjes draaien | |
Uitgebreid
wiskundepakket.... |
Aanzichten
van een gebouw staan centraal in dit spel. Je kan op het scherm een
gebouw van blokjes laten kantelen totdat je het gevraagde aanzicht hebt
voorgedraaid. Maak de 20 opgaven. Veel succes! |
|||
9. | Delers | 10. | Meetkundige doolhof | |
Door
welke getallen uit de cirkel is het middelste getal deelbaar? Zet eerst de knoppen goed. Klik dan op de hendel. Als alle knoppen goed staan, gaat de kluis open. |
Meetkundig door de mazen van het net. Niet makkelijk deze keer. Start de kubusdoolhof bij de pijl. Ga al klikkend verder naar de uitgang en doe de opdrachten. Deze opdracht kan je niet in één keer oplossen. Je moet volgende keer wel terug van het begin starten. De opdrachten zijn in de aard van : wat is evenveel/hetzelfde als. |
|||
11. | Aanzichten. | 12. | Romeinse cijfers | |
Let
op, dit is niet makkelijk. welk aanzicht zie je? Voor- of
bovenaanzicht, onder- of achteraanzicht of links- of rechteraanzicht?
Maak de 20 opgaven. |
Je krijgt een omzetter van onze cijfers naar Romeinse cijfers en omgekeerd. Probeer zelf te vinden of gebruik de omzetter. Vul dan de juiste oplossingen in. Drukus knopus = enter / resetia = leegmaken |
|||
13. | 14. | Blokken bouwen | ||
Mooie
wiskundesite voor knappe rekenaars |
Klik
op bouwen met drie kanten. Je ziet een boven-, voor- en
rechteraanzicht van een bouwsel. Aan de hand daarvan moet je het
nabouwen. Maak de tien opdrachten. Let op! Dit is niet
zo makkelijk. |
|||
15. | 16. | Grafieken | ||
Kies zelf de moeilijkheid van je oefeningen. Maak dan oefeningen op jouw niveau gedurende tien minuten. |
Op een correcte wijze grafieken kunnen aflezen |
|||
17. | Abacussië | 18. | ||
Ontdek
dit verborgen land. Los de opdrachten op. Aanrader |
Hoeken meten met gradenboog |
|||
19. | 20. | |||
Breuk omzetten naar decimaal getal |
Betalen doen wij met de euro
In Amerika betaal je
met...... |
|||
21. | 22. | |||
Omzetten van breuk naar decimaal getal en naar procent.... |
Een schuifpuzzel met getallen tot 15. Wie lost hem het snelst op ? |
|||
23. | 24. | |||
Roosteroefeningen bij de vier hoofdbewerkingen |
||||
25. | 26. | |||
27. | 28. | |||