1. Omzetten   2. Rekenen tot 1O 
Omzetten van lentematen en 
oppervlaktematen in spelvorm.
 
  Ja, je ziet het juist.
Rekenen tot 10 !!!!

 
         
3. Cirkelfiguren   4. Weegopdrachten
Kies het aantal minuten (= 1/60ste deel van een cirkel) en laat de computer dan lijnen trekken. Bij het programma horen opdrachten als: Met hoeveel minuten maak je een ster met vijf punten (een 'pentagram')? Hoe maak je figuren waarbij de lijnen niet over elkaar heen lopen?
 
  Op de eieren staat hoeveel ze wegen. Leg er een paar op de weegschaal en probeer of je de weegschaal in evenwicht krijgt.
 
         
5. Oppervlakte    6. Oppervlakte
Je krijgt 11 verschillende vlakke figuren.  Bereken de oppervlakte ervan.  Je kan ook de formules nog eens bekijken.  Daarna controleer je.  


Bepaal telkens de oppervlakte van de rode figuur.  Je kan je eigen niveau instellen en omvormen tot driehoek of rechthoek.  Dit is echt voor de wiskundebollebozen.
 
         
7. Alles telt   8. Huisjes draaien
Uitgebreid wiskundepakket....
 
  Aanzichten van een gebouw staan centraal in dit spel. Je kan op het scherm een gebouw van blokjes laten kantelen totdat je het gevraagde aanzicht hebt voorgedraaid.  Maak de 20 opgaven.  Veel succes!  

 
         
9. Delers    10. Meetkundige doolhof
Door welke getallen uit de cirkel is het middelste getal deelbaar?
Zet eerst de knoppen goed. Klik dan op de hendel.
Als alle knoppen goed staan, gaat de kluis open.

 
 

 Meetkundig door de mazen van het net.  Niet makkelijk deze keer.  Start de kubusdoolhof bij de pijl.  Ga al klikkend verder naar de uitgang en doe de opdrachten.   Deze opdracht kan je niet in één keer oplossen.  Je moet volgende keer wel terug van het begin starten.  De opdrachten zijn in de aard van : wat is evenveel/hetzelfde als.
         
11. Aanzichten.   12. Romeinse cijfers
Let op, dit is niet makkelijk.  welk aanzicht zie je? Voor- of  bovenaanzicht, onder- of achteraanzicht of links- of rechteraanzicht?  Maak de 20 opgaven.
 
 
Je krijgt een omzetter van onze cijfers naar Romeinse cijfers en omgekeerd.  Probeer zelf te vinden of gebruik de omzetter.  Vul dan de juiste oplossingen in.  Drukus knopus = enter / resetia = leegmaken
 
         
13.     14. Blokken bouwen
Mooie wiskundesite voor knappe rekenaars
 
  Klik op bouwen met drie kanten.  Je ziet een boven-, voor- en rechteraanzicht van een bouwsel.  Aan de hand daarvan moet je het nabouwen.  Maak de tien opdrachten.  Let op!  Dit is niet zo makkelijk.

 
         
15.     16. Grafieken

 Kies zelf de moeilijkheid van je oefeningen.  Maak dan oefeningen op jouw niveau gedurende tien minuten.
 

 Op een correcte wijze grafieken kunnen aflezen
         
17. Abacussië   18.  
Ontdek dit verborgen land. Los de opdrachten op. Aanrader
 
  Hoeken meten met gradenboog

 
         
19.     20.  
Breuk omzetten naar decimaal getal
 
  Betalen doen wij met de euro

In Amerika betaal je met......

 

         
21.     22.  
Omzetten van breuk naar decimaal getal en naar procent....
 
  Een schuifpuzzel met getallen tot 15.
Wie lost hem het snelst op ?

 
         
23.     24.  

Roosteroefeningen bij de vier hoofdbewerkingen
 
 

 
         
25.     26.  

 
 

 
         
27.     28.